Odkud berou západní sdělovací prostředky informace o Sýrii

U zveřejněných zpráv ze Sýrie se všechny západní sdělovací prostředky odkazují na jeden společný zdroj. A tím je jeden jediný člověk.

Tak například jedna „svědomitě“ antiruská „Medusa“ píše:

„Jak sdělil agentuře jeden z povstalců, jehož tábor v regionu „Hamá“ se ocitl pod útokem. V důsledku bombardování bylo osm lidí zraněno. Organizace na ochranu lidských práv Syrian Observatory for Human Rights uvedla, že v Tell-Bise, Al-Rastaně a v dalších městech zahynulo nejméně 27 lidí.“

Tak informují o ruských náletech. Ruské letectvo prý bombarduje nikoliv IS, ale syrskou „opozici“.
Obraťme pozornost na zdroj informací, jde o jistou lidsko-právní organizaci s názvem „Syrian Observatory for Human Rights“. Vtip je v tom, že všechna západní a prozápadní média uvádějí odkaz pouze na její kancelář.

Proč? No protože…

Chcete-li lhát, je třeba se odkázat na cizí zdroj, takový je železný princip „svobodných médií“. Aby byla zpráva věrohodná, je nutné ji prezentovat nikoliv jako výplod vlastní představivosti, ale dát odkaz na zdroj informací z třetí strany.

Pracovníci instituce Syrian Observatory for Human Rights, na níž se odkazují všechna západní média, nejsou nikterak početní, jde všeho všudy o jednu osobu. Ta je zároveň „ředitelem“ organizace a jmenuje se Rami Abdul Rahman. Přinejmenším se tak sama nazývá.

A tato „organizace“ téměř výlučně poskytuje „zprávy“ o Sýrii všem hlavním zpravodajským agenturám na světě.

Zde je webová stránka organizace Syrian Observatory for Human Rights ve dvou verzích a navíc na Facebooku v angličtině:

http://www.syriahr.org/

http://www.syriahr.com/

http://www.facebook.com/pages/Syrian-Observatory-for-Human-Rights/121855461256134

Na stránkách (například v oddělení Contact us) můžete nalézt informaci, že zprávy od organizace přebírají a šíří agentury Reuters a AFP. Ale i další významné světové agentury uvádějí ve svých zprávách o Sýrii odkaz na tuto organizaci, a tak jednoduše opakují a otiskují identické lži.

Kromě toho, na základě vyjádření této organizace a jejího „ředitele“ vydávají vlády západních států oficiální prohlášení ve vztahu k Sýrii.

Vyplývá z toho, že jeden strýček sedící v Londýně formuje světové veřejné mínění? Jeden pán v Londýně prakticky diktuje vládám zemí jejich postoj vůči Sýrii?

Ne. Prostě funguje jen jako „zásobníkový kontejner“. Dává ven pro Západ potřebné falešné informace a všechny „nezávislé sdělovací prostředky“ je přebírají a přitom předstírají, že netuší, o jakou osobu jde. Každý den a každou hodinu.

Evidentní spiknutí. Existují kartelové dohody na ceně benzínu. A jsou stíhány antimonopolním úřadem. Tady máme kartel na informace a přesně to samé spiknutí. Všichni jsou povinni přebírat informace pouze z jednoho zdroje.

Pochybujete o tom? Věříte na náhodu? Potom speciálně pro vás jeden německý webový portál provedl šetření a zjistil, že na Syrian Observatory for Human Rights ze slovutného města Londýna se odkazují následující tiskové agentury, cituji doslova:

„CNN, CBS, Associated Press, Reuters, AFP, BBC, Tagesschau, FAZ, Holtzbrinck, Springerpresse, Spiegel, Focus, Al Jazeera, al Arabiya und so weiter und so fort bis hin zu taz, Guardian und RIA Novosti.“

Doufám, že už je vše jasné

Co se týká „objektivity zpravodajství“, „organizace pro lidská práva“ Syrian Observatory for Human Rights i „nezávislých médií.“

Takže musím zopakovat stejné otázky, jako na konci roku 2011 (!) ve svém článku „Příběh o tom, jak jeden člověk klame celý svět“:

1. Proč a na základě čeho berou prakticky všechny noviny zprávy o Sýrii z jednoho místa?
2. Jak je možné, že jedna osoba vytváří světové veřejné mínění na celou řadu otázek?
3. Proč vlády různých zemí jako papoušci opakují stejné nesmysly vytvořené touto osobou?
4. Cožpak tyto vlády nemají zpravodajské a bezpečnostní služby, nebo vlastní odborníky pro daný region?
5. Může vše výše uvedené být dílem náhody?
6. Nebo snad celý ten cirkus řídí tajné služby z Velké Británie a Spojených států?
7. S cílem rozvrátit Blízký východ a nastolit tam velký islámský chalífát jako prostředek pro budoucí transformaci světa, podobně jako na počátku dvacátého století sociální demokracii a třídní boj a v polovině dvacátého století fašismus a nacismus.
8. Uplynulo pět let a plány Západu jsou stejné, jen jsou jasnější a zřetelnější. Doufejme, že Rusko nedopustí, aby se uskutečnily.

Nikolaj Starikov

Zdroj: nstarikov.ru

Překlad: ralh

loading...

Ohodnotit článek
(13 hlasujících)

Přečtěte si

  • Obkličování Ruska pokračuje, hlasování v OSN však o „izolaci“ nesvědčí

    Slábnoucí pozice Spojených států a poněkud iluzorní představa o údajné izolaci Ruska. I to lze o současné mezinárodněpolitické situaci vyčíst z nedávného hlasování v OSN o stažení ruských mírových vojsk z Podněstří. Na druhou stranu v samotném „blízkém zahraničí“ nevypadá situace pro Rusko růžově, když obkličování země politickým i vojenským vlivem NATO nadále postupuje.

  • Je Putin opravdu připraven „hodit“ Írán přes palubu?

    Ve svém dalším znamenitém rozboru analytik Saker přináší odpovědi na otázky, které musely přijit na mysl každému, kdo sleduje situaci na Blízkém východě. Rozkrývá mimořádně komplexní hru, kde věci nejsou zdaleka takovými, jakými se zdají být, ať už se týkají vztahů Ruska a Izraele, pozic Íránu a šíitských sil, prostředků a především konečných cílů nejvýznamnějších účastníků syrského konfliktu. Článek vyšel v českém překladu na serveru Zvědavec.

  • Ruští experti: Sestřelené Tomahawky důkladně zkoumáme, výsledkům přizpůsobíme vývoj

    Zachovalé celky, ale i fragmenty západních raket sestřelených nedávno nad Sýrií jsou „velmi zajímavé“ pro ruské experty, kteří se zabývají vývojem vojenských radioelektronických prostředků. „Poznatky získané během prozkoumání amerických křídlatých raket Tomahawk, které před nedávnem předala Rusku Sýrie, budou využity při konstrukci nových prostředků radioelektronického boje (REB),“ prohlásil poradce náměstka generálního ředitele koncernu Radioelektronické technologie (KRET) Vladimir Michejev.

  • Rostislav Iščenko: „Stalinistickým kurzem“

    Naši západní partneři jsou při svých pokusech o zkrocení ruské vlády, která se stala příliš nezávislou, vynalézaví, ale ne důslední. Ještě před několika lety bojovali proti Kremlu pod heslem „Putin je dnešní Stalin“. Ale Obama ještě nebyl „chromou kachnou“ a ani nejpokročilejší experti CIA a NSA netušili, že Trump se bude ucházet o post prezidenta, když se počátkem roku 2016 ukázalo, že Putin nejen že není „Stalinem dneška“, ale je kritizován, že v domácí a zahraniční politice nepoužívá stalinistické metody.

  • Jedno slovo pro pět let vývoje Číny: Průlom

    Zatímco významná část světa se v uplynulých pěti letech potácela v důsledcích vrcholu globální ekonomické krize, Čínská lidová republika prodělávala nebývale pozitivní změny nejen v hospodářské či sociální sféře, ale například i v oblasti inovací. Podrobněji o těchto změnách hovořil ve svém projevu čínský premiér Li Kche-čchiang.

 

 

 

Měny a komodity

Potřebujeme vaši podporu

EURASIA24.cz je zcela nezávislý server, fungující jen a pouze díky nadšení a obětavosti skupiny lidí z České republiky a Slovenska, kteří web tvoří výhradně ve svém volném čase a dosud s vynaložením vlastních prostředků.   Nejsou za námi žádní investoři, oligarchové, majitelé vydavatelských domů nebo korporací, politici ani „ruští agenti“ či „kremelské peníze“.

Vrátit se nahoru