Média

 
 

Titulní zprávou portálu Novinky.cz byl v pondělí 29. srpna převzatý článek nadepsaný „Krym dva roky po anexi: Zchudli jsme a Moskva na nás kašle“. Vytvořila a rozšířila jej agentura Reuters – hlásná trouba globální oligarchie, a je dokonalým příkladem mediální manipulace a informační války proti Rusku.

Jak nedávno Eurasia24.cz ukázala na příkladu článku o protiruské kampani gay pornoherce Jandy a jeho sponzorů, „pravicoví“ čtenáři „nejdůvěryhodnějšího zpravodajského portálu na českém internetu“ už ve velkém odhalují pokusy manipulaci a adekvátně na ně reagují. Tentokrát se „vzbouřili“ proti pokusům líčit naruby francouzskou realitu ve prospěch globální oligarchie.

„České“ sdělovací prostředky přesně v souladu s předepsanými notami mediálně zahlazují brutální vyvraždění tisíců Srbů silami NATO v roce 1999. Veřejnoprávní ČTK, která svým servisem zásobuje všechna v tuzemsku působící mainstreamová média, velebí amerického viceprezidenta Joe Bidena coby posla smíření, zatímco obyčejné Srby jako obvykle pasuje do role „ultranacionalistické zvěře“.

Už i tradičně antizemanovské, liberální a rusofobní publikum serveru iDNES.cz začíná chápat realitu. Začíná chápat, že se stalo obětí brutální informační mašinérie, a rozumět tomu, jak tato mašinérie funguje. A co víc, jeho reakce musela tentokrát sponzorům a protagonistům „vyplachovací“ kampaně způsobit šok.

Zájem statisíců Rusů a Ukrajinců v minulých dnech vzbudil průběh debatního pořadu Proces ruské televize Zvězda. Když byla řeč o synovi jednoho z účastníků debaty, tento dosud distingovaně vystupující diskutér, ukrajinský novinář Jurij Kot nezůstal v klidu při výhrůžně znějící poznámce svého nacionalistického spoluobčana, známého politologa Vjačeslava Kovtuna. Vyřídil si to s ním přímo ve studiu.

Eurasia24.cz spouští vlastní YouTube kanál a jako první přináší přeložený a otitulkovaný rozhovor novináře Charlese Bausmana z portálu Russia Insider s ruským analytikem, spisovatelem a nyní taktéž politikem Nikolajem Starikovem.

Po předloňském deviantním vítězství exhibicionisty Thomase Neuwirtha („Conchita Wurst“) v soutěži Eurovision Song Contest se zdálo, že nic nechutnějšího v tomto stále úchylnějším podniku už nastat nemůže. Letošní ročník ukázal, že může.

Tak zní žhavé téma ruských médií. Mluví o tom i ruští politikové. Historické události a současné kroky západních médií nasvědčují, že tomu tak je. Eurasia24.cz přináší překlad rozhovoru internetového deníku Russia Insider s analytikem působícím pod pseudonymem The Saker.

Veřejnoprávní Česká tisková kancelář a další média v České republice v souvislosti s výročím osvobození země před 71. lety pokračují v přepisování výsledků druhé světové války. Dělají to plíživě: každým rokem lze sledovat „salámově“ prováděnou změnu slovníku v článcích připomínajících tuto zcela zásadní událost v historii lidstva. Sovětský svaz a Rusko musejí být vykreslovány výhradně v negativním světle nebo zcela ignorovány, zatímco „spojenci“ jsou za každou cenu podsouváni coby ti jediní, které musíme oslavovat.

Může to jít ještě dál a hlouběji? Těžko. Česká televize už zcela nepokrytě a v přímém přenosu přiznává to, co bezmála celý národ ví nebo tuší už dlouho. Zcela hloupě se tentokrát uvařila ve vlastním kotli, pod který už mnoho let sama vydatně přikládá.

Kniha, která nás učí žít změnu, kniha, která inspiruje a nepoučuje.

Souhlasu netřeba z pera Jana Cambella je základní teze autorova pohledu na přístup k ekologickému, efektivnímu a ekonomickému myšlení, komunikaci a chování člověka a společnosti. Teze podporuje individuální snahu analyzovat příčinu příčin dění ve světě a hledání řešení výzev, se kterými se denně setkáváme na poli vědeckém, politickém, na poli vzdělání a podnikání.

Strana 3 z 5

Přečtěte si

 

 

 

 

 

Nejčtenější články - Média

 

loading...

 

Potřebujeme vaši podporu

EURASIA24.cz je zcela nezávislý server, fungující jen a pouze díky nadšení a obětavosti skupiny lidí z České republiky a Slovenska, kteří web tvoří výhradně ve svém volném čase a dosud s vynaložením vlastních prostředků.   Nejsou za námi žádní investoři, oligarchové, majitelé vydavatelských domů nebo korporací, politici ani „ruští agenti“ či „kremelské peníze“.

Vrátit se nahoru